Gyógytorna ízületi fájdalmakra

Ízületi gyulladás esetén is nagyon fontos a fájdalmas ízületek kíméletes mozgatása. A mozgás hatására termelődik ugyanis az ízületi folyadék, ami egyrészt táplálja az ízületi porcot, másrészt kenőanyagként segíti a porcos csontfelszínek egymáson történő elmozdulását. A mozgatás egyben segít megelőzni az ízületi mozgáspálya beszűkülését is.

Térd gyógytorna

Kiinduló helyzet: Háton fekszünk, lábak nyújtva kis terpeszben. Térdeinket egyszer egymás felé, egyszer kifelé fordítjuk. Ismételjük 8x!

Kiinduló helyzet: Háton fekszünk, jobb láb talpon, bal láb nyújtva. Oldalra visszük nyújtott bal lábunkat és viszszahozzuk. Ismételjük 8x és cseréljünk!

 

Kiinduló helyzet: Háton fekszünk, lábak talpra húzva. Bokák maradnak egymás mellett, térdeket szétnyitjuk, távolítjuk egymástól, majd összezárjuk. Ismételjük 8x!

Kiinduló helyzet: Oldalfekvésben elhelyezkedünk, alul lévő kar behajlítva a fejünk alatt, felül lévő karral mellkas előtt támaszkodunk, térdek hajlítva, lábak egymáson. Felváltva emelgetjük a térdünket és a talpunkat a mennyezet felé. Ismételjük 8x!

 

Kiinduló helyzet: Hason fekszünk, homlokunk alatt a kezünk, lábak nyújtva, lábujjon támaszkodunk, combunkat megfeszítjük. Nyújtva emelgetjük a lábakat felváltva. Kb. 30 másodpercig végezzük, és 2x ismételjük!

 
Váll gyógytorna

Kiinduló helyzet: Kezünket a vállunkra tesszük és körzünk előre 4x, hátra 4x!

Kiinduló helyzet: Kezek tarkón vannak. Lehozzuk a kezeket csípôre, majd visszatesszük tarkóra. Felváltva is elvégezzük és 4x ismételjük!

 

Kiinduló helyzet: Kezek tarkón vannak. Jobb karunkat kinyújtjuk oldalra és fordítjuk a fejünket is. Csere és ismételjük 4x!

Kiinduló helyzet: Kezeket hátunk mögött összefűzzük. Könyökünket behajlítva csúsztassuk összefűzött két kezünket felfelé, majd vissza a kiindulási állapotba. Ismételjük 4x!

 

Kiinduló helyzet: Mindkét karunkat nyújtsuk előre, és rajzoljunk nagy köröket.